F.A.Q.

Electrische vouwfietsen

Waar moet ik op letten bij aanschaf van een elektrische vouwfiets?

Ja, waar let je nou op? Hier is een kleine opsomming van factoren die een rol kunnen spelen bij het bepalen welke elektrische vouwfiets het beste bij jou past:

Bedenk van tevoren, welke afstanden je op de fiets wilt maken en hoe vaak je de vouwfiets gaat gebruiken. Wanneer je elke dag 25 kilometer moet fietsen, kun je misschien investeren in een wat comfortabele fiets, dan wanneer je de vouwfiets af en toe gaat gebruiken.

Bedenk goed waar je de fiets voornamelijk voor gaat gebruiken. Bij sommige elektrische vouwfietsen zit de batterij bijvoorbeeld niet op slot. zet je je fiets vaak op een openbare plek dan kan de batterij meegenomen worden. Als dit het geval is, staat dit staat ook altijd vermeld bij de product omschrijving van de fiets.

Kijk naar het gewicht van de vouwfiets. Dit klinkt misschien logisch, maar onderschat jezelf niet. Als jij elke dag een paar trappen op en af moet lopen, kan het lonen om een wat minder zware elektrische vouwfiets te nemen.

Zijn jullie elektrische vouwfietsen toegestaan op de openbare weg?

Onze elektrische vouwfietsen hebben altijd een CE keurmerk, maar omdat de regelgeving in Europa per land verschild, raden wij aan om de lokale wetgeving te raadplegen. In Nederland kan je de regelgeving vinden met deze link.

In Nederland zijn de meeste van onze elektrische vouwfietsen bij levering toegestaan op de weg. Bij sommige elektrische vouwfietsen is het mogelijk om in de software instellingen te wijzigen waardoor de fiets harden kan dan de toegestane 25km/h. Alhoewel dit op het moment nauwelijks gecontroleerd wordt, is E-vouwfietsen niet aansprakelijk voor de gevolgen bij overtreding van de Nederlandse of buitenlandse regels omtrent elektrische fietsen.

 

Gaan vouwfietsen snel stuk?

Alle fietsen hebben een breekpunt; dit geldt zowel voor gewone als (e-)vouwfietsen. Dit hangt meestal af van de limiet van het soort materiaal dat het frame van de fiets gebruikt. Producenten doen erg hun best om dit te minimaliseren en de garantie te waarborgen. Zie onze onze garantievoorwaarden op deze pagina.

 

Bestelling en Betalen:

Hoe kan ik een bestelling plaatsen?
Plaats je producten in je winkelmandje via de grote "Aan winkelwagen toevoegen" knop. Vervolgens kun je de bestelling afronden met je e-vouwfietsen account. Je kan ook direct bestellen via de "Nu kopen" knop, je gaat dan direct naar de betaalpagina bij het geselecteerde product, waar je met je account kunt afrekenen.

Heb je geen account? Ook zonder account kun je bestellen, je dient hiervoor wel nog even je gegevens in te vullen.


Hoe wijzig of annuleer ik mijn bestelling?
Je kunt je bestelling alleen wijzigen of annuleren als wij de fiets nog niet op transport hebben gezet. Neem zo snel mogelijk contact met ons op, dan kijken wij direct wat er mogelijk is. Indien er tussen het betellen en annuleren al kosten zijn gemaakt, worden deze wel bij jou in rekening gebracht.

 

Ik wil mijn afleveradres wijzigen
Heb je een verkeerd afleveradres ingevuld? Neem dan contact op met onze klantenservice. Dan kijken wij of we het adres nog kunnen aanpassen. 

Bezorgen:

Hoeveel bedragen de verzendkosten?
Wij rekenen geen verzendkosten voor alle bestellingen naar Nederland!

Verzenden jullie ook naar België?
Ja! Tegen een kleine toeslag van 15 euro verzenden wij ook naar België. 

Wat is de levertijd?
De normale levertijd voor Nederland en België is 5-10 werkdagen.

Wat moet ik doen als mijn bestelling nog niet is ontvangen na 10 werkdagen?
Wij doen er alles aan om jou bestelling zo snel mogelijk te bezorgen. Als je na 10 werkdagen nog niets hebt ontvangen controleer eerst het volgende:

  • Het afleveradres
    Kijk of het afleveradres klopt met wat je hebt ingevuld tijdens het bestellen.
  • De brievenbus
    Kijk of er een niet-thuis bericht is achtergelaten in je brievenbus. Als dit het geval is dan is het pakket bij de buren bezorgd of heeft de bezorger een nieuw bezorgmoment ingepland.

Klopt bovenstaande allemaal en heb je geen pakket ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice.

(Tijdens de Covid-19 periode is het drukker dan normaal bij de bezorgdiensten, dus mocht het iets vertraagd zijn, onze excuses hiervoor.)


Wat gebeurt er als ik niet thuis ben?
De bezorger geeft je pakketje af bij de buren of komt de volgende dag weer langs. Lukt dit beide niet? Dan zal je pakket naar een afhaalpunt bij jou in de buurt worden gebracht.

 

Retourneren en Ruilen:

Hoe meld ik mijn retour aan?
Neem even contact met ons op en wij zorgen voor een duidelijke afhandeling. Bekijk ook even of jouw elektrische vouwfiets voldoet aan de voorwaarden van het herroepingsrecht

Hoe snel heb ik mijn geld terug na retourneren?
Wanneer we je retourzending verwerkt hebben en in goede orde hebben ontvangen, krijg je het orderbedrag binnen 14 dagen terugbetaald. We storten het geld altijd terug via de gekozen betaalmethode. Hoe snel je het geld op je rekening hebt hangt af van de betaalmethode.

Staat het bedrag na 14 werkdagen nog niet op je rekening? Neem dan contact met ons op.


Wat moet ik doen als ik een verkeerd product heb ontvangen?
Neem dan contact met ons op en dan zorgen we ervoor dat je zo snel mogelijk de juiste bestelling in huis hebt.

Overige:

Klacht melden.
Wij hechten veel waarde aan de kwaliteit van onze artikelen en de service naar jou als klant. We willen dat je tevreden bent over onze artikelen en service die wij verlenen. Heb je een klacht over een artikel? Dan kun je contact met ons opnemen. Zet in deze e-mail een paar duidelijke foto’s, de omschrijving van de klacht en uw ordernummer. Vervolgens nemen wij contact met je op om tot een passende oplossing te komen. 
Bij klachten kijken wij altijd naar de garantiebepalingen.


Hoe lang worden mijn gegevens bewaard?
Na het verwijderen van je account zullen we je accountgegevens ook verwijderen. We hebben ons wel te houden aan enkele bewaarplichten, denk aan gegevens van bestellingen en administratie die daaraan gerelateerd is. Wij volgen hierin de voorgeschreven termijn vanuit de Belastingdienst of autoriteiten en zullen na deze termijn de betreffende stukken vernietigen.


Hoe waarborgen jullie mijn privacy?
Jouw privacy is zeer belangrijk voor ons. Zo zullen we jouw gegevens enkel gebruiken voor de verwerking van je bestelling en nooit aan derden verstrekken. De enige uitzondering zou zijn als er door de autoriteiten met een vordering gegevens worden opgevraagd. Dit is tot op heden nog nooit voorgekomen, gelukkig. Zelfs je factuur wordt om privacy redenen niet fysiek opgestuurd, maar deze verstrekken wij digitaal via jou (beveiligde) account.

Omdat we per telefoon niet kunnen vaststellen dat jij het echt bent zullen wij los van de status van je bestelling nooit wijzigingen doorvoeren van je bestelling.

 

Meest bekeken elektrische vouwfietsen

1 van 4